Turbojentene gründere turbo kommunikasjon

En turbohistorie

Turbojentene møttes i Egmont over en korrektur av Kaptein Sabeltann-bladet – Martine jobbet med tekst og Simone med grafisk design. Det ble starten på et syv år langt samarbeid der vi jobbet med alt fra tekst og grafisk design til markedsføring, kommunikasjon og innovasjon. Med hovedvekt på målgruppene barn, unge og foreldre jobbet vi med både print og nett, og etterhvert mye med sosiale medier.

Turbo Kommunikasjon kommer til verden

I 2013 startet vi Turbo Kommunikasjon, først kun med Simone som fast fulltidsansatt. Høsten 2016 gikk Martine fra jobben som sponsor- og kommunikasjonssjef i Miniøya for også hun å bli fulltidsansatt i byrået. Vi fikk raskt navnet Turbojentene av kundene våre, og får stadig høre at vi har et beskrivende navn som vi lever opp til. Å levere i tide – og gjerne før tiden – er viktig for oss. Læringskurven har vært bratt og dagene fylt med spennende prosjekter, fine folk og mange timer foran skjermen. Å starte for seg selv er ikke for pyser, men vi har ikke angret ett sekund. Les mer om vår gründerhistorie.

Respekt, kvalitet og kanelboller

Turbo Kommunikasjon er et byrå som har skutt til værs i turbofart. Der Obelix kan helle i seg en styrkedrikk, skylles vår suksess utelukkende hardt arbeid (og en del kanelboller). I Turbo er vi opptatt av å behandle folk med respekt, levere kvalitet til avtalt tid og rydde opp etter oss når vi tråkker feil. Man kommer langt med å være real, raus og hyggelig.

 

Martine Larsen Rygh

Martine Larsen Rygh

Partner og daglig leder

Jeg har har en bachelorgrad i reklame og markedsføring fra University of Lancaster og en master i film fra Westminster University. Jeg har jobbet som redaktør, prosjektleder, markedssjef, sponsor- og kommunikasjonssjef, og har til sammen syv års erfaring fra forlag og seks fra festivalbransjen. Sammen med Simone har jeg jobbet mye med innovasjon.

Fun facts om Turbo-Martine
• Jeg er over gjennomsnittet glad i lakris
• Jeg drikker kaffen min med soyamelk
• Jeg elsker å bo i byen med barn

 

Lena Simone Jensen

Lena Simone Jensen

Partner og kreativ leder

Jeg er kreativt utdannet fra Westerdals School of Communication og IdefagSkolen. Jeg har syv års AD- og redaktørerfaring fra Egmont, der jeg også jobbet med innovasjon og konseptutvikling. Jeg har også jobbet som journalist og grafisk designer på frilansbasis. På oppdrag fra Kagge Forlag skrev jeg boken «Historien om Justin Bieber» i 2010.

Fun facts om Turbo-Simone
• Jeg drikker enorme mengder «blå te» – altså Lady Grey
• Jeg eier ikke grønne fingrer, men liker å kjøpe blomster
• Jeg blir glad av fine illustrasjoner og smart street art

collage turbojentene turbo kommunikasjon

 

Ved å bruke denne siden aksepterer du bruk av cookies. Mer informasjon

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Ok