Kunde: Bærum Optikk
Prosjekt: Sosiale medier
Bestilling: Hjelp med sosiale medier: Rådgivning, innholdsproduksjon, operativ drift av Facebook og annonsering
Tidspunkt: april 2017–januar 2020 (+ to måneders pro bono under korona)

Som for mange av våre kunder var det mangel på ressurser internt som gjorde at Turbo ble kontaktet for å bistå med hjelp med sosiale medier. Vi startet kundeforholdet med workshop og strategi for å ha en klar vei videre. I strategien landet vi blant annet hvorfor Bærum Optikk skal være i sosiale medier, hvilke kanaler de skal benytte seg av, hva de skal kommunisere og til hvem. Vi la også opp planer for en typisk uke på Facebook og Instagram, samt satte fortløpende opp aktivitetsplaner etter våre månedlige redaksjonsmøter. Med utgangspunkt i strategien produserte og postet vi innhold for Bærum Optikk på Facebook, mens de holdt i Instagram internt. Vi jobbet tett og godt med daglig leder og Bærum Optikks sosiale medier-ansvarlige. Sistnevnte fikk fortløpende opplæring og rådgivning av Turbo, og gjorde en flott innsats med Bærum Optikk sin Instagram-profil.

Bærum Optikk står for god øyehelse, høy faglig kunnskap og kvalitet. Dette var det selvfølgelig viktig å kommunisere i sosiale medier. Flere av de ansatte tok utfordringen og stilte opp på videosnutter og bilder for å vise kunnskap og la følgerne bli kjent med de ansatte. Spesielt vil vi trekke frem en livesending som ble gjennomført lenge før livesendinger ble hverdagskost på Facebook. I livesendingen ble det gjennomført synsundersøkelse av et barn, med mål om å vise frem kompetanse og ufarliggjøre en slik undersøkelse for de yngste kundene.

I tillegg har vi bistått med:

  • Annonsering på Facebook
  • Rådgivning
  • Nyhetsbrev via MailChimp
  • Oppdatering av nettside
  • Design av bannerannonser
  • Design av diverse grafisk materiale

Takk for tilliten, Bærum Optikk.

Her kan du ta en nærmere titt på andre kunder vi har hjulpet med sosiale medier:
Gyldendal Akademisk og Gyldendal Rettsdata, MK Illumination og Norges Birøkterlag.