Kunde: Stiftelsen Hudøy
Prosjekt: Markedsføring
Bestilling: Skape, organisere og dele innhold til Hudøys sosiale medier, presseinnsalg, annonsering, strategiarbeid, workshops mm.
Tidspunkt: 2013−

2021 opplevde Hudøy søkerrekord blant barn og ansatte. Barnas paradisøy og verdens beste sommerjobb har også startet på et spennende arbeid med å stake ut kursen for fremtidens Hudøy. Dette er vi i Turbo så heldige å få være med på.

Hudøy er en populær sommerdestinasjon for Oslobarn. Hvert år arrangeres det sommerleir for nesten 1400 barn på en paradisøy i Tønsbergfjorden. Hudøy konkurrerer mot en rekke andre sommertilbud for barn, og det er viktig for dem å være «top-of-mind» rundt søknadsfristen. Dette sikres blant annet gjennom bred presseomtale. I tillegg er det viktig med besøk av presse under avvikling slik at man kobler sommer med Hudøy, samt har noen gladsaker å plukke opp igjen når søknadsfristen nærmer seg. Turbo gjør alt presseinnsalg for Hudøy, og det har resultert i tv, radio, avis, blogginnlegg og magasin.

Presse Hudøy 100 år

2016 var et jubileumsår for Camp Hudøy; da feiret feriekolonien 100 år. Dette ble bl.a. markert 30. juni med mottakelse på Nordabrygga, lunsj, omvisning på øya og taler. Dit kom bl.a. Ordfører i Oslo Marianne Borgen, Generalsekretær i Bymisjonen Adelheid Firing Hvambsal, Gavesjef i Sparebankstiftelsen Sissel Karlsen og en rekke byråder. Turbo hadde bl.a. ansvar for mediedekningen i forbindelse med jubileet, og i perioden 1. januar til 31. august resulterte dette i 56 medieoppslag og en potensiell spredning på 11,4 millioner mennesker (tall fra Retriever): 48 % papir, 38 % nett og 14 % TV/radio. Det var en god miks av lokalpresse og riksdekkende presse, slik som Aftenposten og NRK.

Samtlige saker i pressen var gladsaker som hyllet jubilanten for å ha skapt gode ferieminner for oslobarn gjennom 100 år.

Her er en knippe saker:
VGLokalavisen GroruddalenNRKNRK , TV2NTBP1 radio

Les mer om hva vi gjør for Hudøy her.

Foto: Gundersen og meg