Kunde: Gyldendal Akademisk og Rettsdata
Prosjekt: Kommunikasjon i sosiale medier
Bestilling: Vise frem hvordan Gyldendal Akademisk og Gyldendal Rettsdata brenner for å utvikle og tilrettelegge god faglitteratur og pedagogiske verktøy som gir ny kunnskap til så mange som mulig.
Tidspunkt: 2020–

 

Gyldendal Akademisk er Norges ledende universitets- og høgskoleforlag, og Gyldendal Rettsdata er et digitalt og effektivt arbeidsverktøy som forenkler og kvalitetssikrer jurister og revisors arbeid. Begge kommuniserer med b2b- og b2c-kunder i en rekke ulike kanaler:

Hvordan håndtere seksuell trakassering i arbeidslivet?
Hvordan leve sammen med en som har ADHD?
Møt Norsk Lovkommentar-forfatter Marit Wenda Kjørsvik

Målet er å vekke nysgjerrighet

Gyldendal Akademisk jobber med noen av Norges dyktigste fagfolk innen sine felt – psykologer, leger, sykepleiere, journalister, forskere, lærere, økonomer, jurister, revisorer osv. Det er rett og slett en godteributikk for to boknerder som turbojentene. Turbos viktigste jobb er å trekke ut essensen i det som ved første øyekast virker veldig stort og komplisert. Så skal dette bli til tekst, bilder og filmer som oppleves som relevante og engasjerende av målgruppen. Målet er å vekke nysgjerrighet rundt hver enkel bok, verktøy eller oppdatering.

Samarbeid med studenter skaper gode resultater

På studentkontoene spiller studentene en sentral rolle. Her har vi rekruttert studenter som brenner for faget sitt, som er gode i sosiale medier og som er villige til å by på seg selv. Sammen skaper vi studentkonti som jusstudent og sykepleierstudenten som inspirerer og hjelper studenter på jussen og sykepleien. Gyldendal er uten tvil vår aller mest lærerike kunde rett og slett fordi de sitter på en enorm kunnskapsbank.